Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

maandag 22 november 2010

Toen ik hoofdpijn had.

Deze berichten had ik allemaal op www.melanoom.nl gezet ik heb ze gekopieerd en hier bij elkaar geplakt. En wat veranderingen aan gebracht.
Geschreven berichten vanaf 22-6-2006 op http://www.melanoom.nl/ ik had last van hoofdpijn en dit gebeurde toen allemaal. .Hallo allemaal op dit moment zit ik in spanning ik heb al enige weken last van hoofdpijn, een soort druk boven op het hoofd en af en toe licht misselijk, de dokter op gebeld en kon gelukkig woensdag langs komen, eerst in mijn oren gekeken alles was goed, gevoeld of er geen ontsteking zit voorhoofd en bijholten om gelijk niet van het ergste uit te gaan. Ben ik vanmorgen een foto in het ziekenhuis laten maken, en krijg als het goed is vrijdag de uitslag, en als daar niks uitkomt gaan ze verder onderzoek doen. Dus duim voor me dat het gewoon om een ontsteking gaat, ja liever niks natuurlijk maar de pijn moet toch ergens vandaan komen en het kunnen natuurlijk ook spanningen zijn. Na zes melanomen is natuurlijk alles mogelijk, niet er vanuit gaan, maar beter te vaak naar de dokter als een keer te weinig, want helaas deze ziekte moet je niet onderschatten. Ik krijg dus een onderzoek van een scan van mijn hoofd, eerst kreeg ik een infuus, daarna door de scan ik was al is geweest voor me buik dus ik wist wel wat er ging gebeuren. Veel herrie half uur stil liggen, 22 augustus krijg ik de uitslag, dus nog even spannend.
30-6-2006 Gisteren naar het ziekenhuis geweest er zat op mijn hoofd ook een pukkeltje en een bobbeltje naast. Het pukkeltje hebben ze weggehaald en krijg over twee weken de uitslag, en ik moet naar de neuroloog toe voor verder onderzoek.
Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en had gelukkig goede uitslag gehad, van het plekje wat ze van mijn hoofd hebben weggehaald, wat ben ik daar blij om. Nu nog een oproep voor de mri scan, maar eerst lekker op vakantie, als het goed is moet ik tijdens de vakantie een dagje terug, maar goed het is voor een goed doel. Wat ik niet graag oversla want je weet maar nooit de hoofdpijn is gelukkig een stuk minder sinds ze dat plekje hebben weggehaald.
Inmiddels is de mri scan gedaan. Vandaag naar het ziekenhuis geweest en de uitslag van de mri scan was goed wat ben ik opgelucht Maar om alles uit te sluiten wilde ze toch nog een ruggen punctie doen Volgende week krijg ik een ruggenprik en dan halen ze wat hersensvocht eruit en dat word dan nog nagekeken op eventuele cellen, of er geen uitzaaiingen in mijn hoofd is. Ze verdoven het niet. Met een naald, halen ze vocht eruit via mijn rug, en dat was geen pretje, en dat kijken ze na voor eventuele cellen, toen mijn dochter drie maanden was hebben ze dat ook gedaan en inderdaad kunnen ze uit het vocht wat ze uit halen veel zien het lijkt me best pijnlijk maar goed even doorheen bijten en weer afwachten.
Vanmorgen naar het ziekenhuis voor de ruggenprik, nou dat heb ik geweten het was niet prettig, de eerste keer ging het niet goed, ze kregen er geen vocht uit,ik lag op de bank liggend op mijn zij moest me oprollen zodat mijn rug goed bol lag maar dat lukte niet was ook zeer pijnlijk. Toen zittend, weer de naald erin, ja die was raak het vocht liep eruit, maar wat voelde ik me beroerd worden, misselijk en overal begon ik te zweten, het moest niet langer duren of ik was flauw gevallen. Toen het klaar was ben ik gelijk gaan leggen om bij te komen, dit nooit meer, want toen ik overeind kwam werd de druk in mijn hoofd zo hevig dat ik gelijk maar weer ging liggen niet normaal zeg, tot een half uur toe .Toen ging het gelukkig weer wat beter, moest veel water drinken, met recept voor zetpillen voor de misselijkheid en pijn, en beker water en kotsbak ging naar de huidpoli voor controle. Want dat moest ook nog gebeuren. Alles zag er gelukkig rustig uit. Littekens zagen er goed uit, geen opgezette lymfeklieren. Hoera ik mag een half jaar weg blijven, mits ertussendoor geen rare dingen gebeuren, maar daar gaan we maar even niet vanuit nu, nog de uitslag van de ruggenprik volgende week donderdag. Op dit moment heb ik aardig last van een stijve rug, ik hoop dit nooit meer moeten meemaken. Normaal moet dit onderzoek gewoon goed gaan, en dan valt het allemaal best mee, maar ik heb gewoon pech gehad, maar goed het is gelukkig voorbij en het zal wel ergens goed voor zijn, dus dan heb je geen keus. Ik ben op dit moment hartstikke ziek heel erg veel hoofdpijn kan amper op mijn benen staan, misselijk behoorlijk jasje uitgedaan.Ik lig nu al tien dagen plat, en het valt niet mee, ontzettend veel pijn in mijn hoofd beroerd, en misselijk van morgen eindelijk even gewassen, wat heb ik een jasje uit gedaan nu even uit bed maar ik voel me weer aardig beroerd woorden, het gaat iets beter maar stapje voor stapje mijn rug gaat gelukkig ook steeds beter en de hoofdpijn kan ik nu gelukkig met medicijnen onderdrukken verder voel ik me nog niet hellemaal op to day. Maar het gaat gelukkig beter lekker van het weer genoten en in ieder geval niet in bed inderdaad de neuroloog had het wel wat beter uit kunnen leggen. Ze had me wel verteld, dat je wat hoofdpijn zou kunnen krijgen, maar niet dat het zo erg zou kunnen zijn. Naar het ziekhuis voor de uitslag, ik kan je vertellen dat je gelukkig goed was. Maar ooit dit onderzoek weer, ik weet ik heb geen keus.
Maar wat ik nog het ergste vond, dat arts niet duidelijk heeft uitgelegd wat gevolgen konden zijn, want mijn hele voorbereidingen vielen letterlijk in bed. De beurs waar ik zo naar uitkeek om daar met mijn schilderijen te mogen staan, ging helaas niet door .En had ik het geweten dan had ik het onderzoek na de beurs gedaan, maar goed als je alles van te voren weet.
Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.