Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

dinsdag 6 februari 2018

1 februari de tweede ingreep van melanoom nummer 9


even met mijn vriendje op de foto.

1 februari om half 9 in het ziekenhuis zijn moet eerlijk zeggen zag er best tegenop weer onder het mes die tweede ingrepen zijn nooit fijn eigenlijk best heftig. Weer een litteken erbij zeg maar gerust hap er bij.
Ze halen altijd best aardig wat weg voor zo'n klein moedervlekje, maar goed dat doen ze natuurlijk niet voor niks. Deze keer op mijn kuit eigenlijk wel een rot plek kun je wel zeggen.
Plek waar veel spanning zit, nog gekeken voor eventueel een huidtransplantatie maar daar zitten ook weer risico's aan, uiteindelijk lukte het wel zei de arts al kon hij niet garanderen dat het niet open gaat vanwege de spanning, dus voorzichtig aan doen. Voorzorgmaatregel was al gedaan had krukken gehaald.

Half 9 in het ziekenhuis, werd er verteld dat de arts ziek was gelukkig konden ze nog een arts ergens vandaan plukken je moet er toch niet aan denken om zonder ingreep weer naar huis te moeten.
Goed eerst gingen ze aftekenen hoeveel ze gingen verwijderen, toen die rotverdoving, been werd ingesmeerd met jodium, zo'n blauw doek erop en het snijden kon beginnen. Daar lig je dan overgeleverd en wel, weer een stuk eruit weer een haaienhap erbij ook al weet je dat het voor een goed doel is, en weet je dat zo'n litteken weer je redding is blijft het toch weer heftig. De nasleep het herstel het woordje kanker nummer 9 ik kan het bijna niet geloven weer foute boel.
Wanner zal het de laatste zijn, de arts weet het niet, ik weet het ook niet.

Maar gauw weer herstellen en weer met leuke dingen bezig zijn. Betere afleiding is er niet.

aftekenen wat er weg moet worden gesneden.





De drie eerste nachten maar op de bank geslapen helemaal naar boven 2 trappen zag ik niet zitten de wond deed best pijn het lopen erop ging dus niet. Beneden was ook wel fijn dicht bij de wc als dat nodig was. Herstel gaat best moeizaam ja je wilt altijd weer snel verder maar heb al gezien dat ik dat beter voorzichtig aan kan doen, vorige keer op mijn scheenbeen scheurde ook al open en zou toch niet wille dat het bij deze wond ook gebeurt. Beter wat langer voorzichtig doen.
Gelukkig na dag 6 kan ik weer wat hobbelen in huis niet teveel want dan voel ik wel.
Hoop op een voorspoedig herstel en dat ik weer gauw mijn dingen kan doen.

15 februari hechtingen verwijderen en de uitslag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.