Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

maandag 10 juni 2013

Vandaag naar het ziekenhuis, voor de tweede ingreep.

Vandaag naar het ziekenhuis voor de tweede ingreep. Om 12 uur in het ziekenhuis zijn, ik weet niet wat er allemaal in mijn lijf gebeurde maar de spanningen gierde door mijn lijf.
Mijn man kwam van zijn werk thuis om me naar het ziekenhuis te brengen tja toch wel fijn, op naar de wachtkamer, en daar werd ik geroepen, eerst werd het afgetekend hoe groot het werd weggehaald en toen kwam de verdoving, tanden op elkaar wat een rot prikken, en het snijden kon beginnen, van de hele operatie zelf foto,s gemaakt maar die zal ik je besparen, het stuk wat eruit was gehaald ging in een potje voor verder onderzoek.
Toch wel weer heftig als je ziet wat ze weer weg halen, daarna werd het been helemaal verpakt en ingezwachteld voor vochtophoping, en zo min mogelijk er op lopen en staan, pootje omhoog en veel rusten, tuurlijk dokter dat word best moeilijk voor mij, maar ik ga mijn best doen heb geen keus en is ook beter voor het herstel, dus voorlopig pootje zoveel mogelijk omhoog. Onderweg nog krukken gehaald.
Maar gelukkig mankeert er aan mijn handen niks, dus kan ik mooi verder aan een orde, mijn man gevraagd of die even langs mijn showroom wilde rijden om wat spullen op te halen, go wat ben je dan afhankelijk, ik zat in de auto en hij ging verf halen en kwasten hij is wel 6 heen en weer geweest met de verkeerde verf ik lach in een deuk van het lachen, je zou haast zelf uit de auto komen maar ja dat ging niet, op naar huis, op de krukken naar binnen jeetje wat is dat vermoeiend. Nu op naar een voorspoedig herstel. Vrijdag weer terug naar het ziekenhuis voor het vernieuwen van het verband en kijken hoe het eruit ziet, en maandag 24 juni voor de uitslag of alles schoon is en de hechtingen verwijderen.

Wachten in de wachtkamer.

Been werd netjes verpakt.
En dan zit je in zo,n kanarie gele rolstoel.

Op de bank, met krukken, telefoon, tablet, tas met spullen, chocolaatje, en een lekker toetje. Alles bij de hand.

63 opmerkingen:

  1. Sterkte Marlijn wij duimen hier voor een goede uitslag! enne suc6 met freubelen ;-) X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wendy Lieuw A Sie Sterkte Marlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Michele Kuyt Sterkte en laat jezelf goed in de watten leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Renate van Kesteren Sterkte xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Petra van der Klok-Apoll Lekker plekje zo. Heb je verdiend,Marlijn. Dikke knuffel voor een heel voorspoedig herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Annette Smid Heel veel stekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gerdien Van Eck-van Veldhuisen Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Annette Marris hoop dat je snel weer opknapt van deze operatie en dat ze alles weg hebben kunnen krijgen! ook hoop ik natuurlijk dat het nu eens voor altijd wegblijft! zal een kaarsje voor je branden... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kristien Venneman geniet van je bankje,tablet,toetje,chocolade enz..........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gerdien Van Eck-van Veldhuisen Ik heb je blog gelezen... Pffff wat heftig zeg! En nu wachten, twee weken wat duurt dat dan lang... Wij hebben ooit 4 uur moeten wachten, dat leken al weken. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte en hoop dat het een goede uitslag mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wil le Clercq He wat vervelend voor je!!! Laat je maar lekker verwennen!!! beterschap en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erna Kool-Smits Beterschap Marlijn en sterkte de komende spannende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tanja Veraa beterschap & nu maar hopen dat het wegblijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Son Vd Veer Sterkte Marlijn, je bent een sterke vrouw en ook dit zul je weer overwinnen op jou manier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marja van Soeren-Simons Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Julia Veenstra sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kommy Berkhof Vroegindeweij Sterkte, je bent een kanjer, vechter en zeer positief ingesteld. Laat je heerlijk vertroetelen op de bank ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Joke Hannaart sterkte marlijn x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vivienne van Buuren Heel veel beterschap en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wilma de Wijs heel veel beterschap en succes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Alinda Vanwendeldejoode Sterkte in deze spannende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jack Asselbergs beste marlijn, veel sterkte met je herstel liefs jack

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bianca Visser de Vries Beterschap en sterkte met wachten op de uitslagxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ester Verheijden Sterkte Marlijn! En heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gea van der Sleen Beterschap en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Monique Kaptein-Schipper Sterkte, hoop dat je weer snel in de rondte huppelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Angelique Admiraal Waardeloos he Marlijn, nou alles is gelukkig weer weg nu, maar zitten met been omhoog is niks voor jou, en heb je geen tijd voor he? Sterkte ermee, liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Janine Oosterkamp Heel veel sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Paulien Rous Beterschap en sterkte nicht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Marloes van der Heijden Dikke knuffel..x Marlijn en beterschap..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gerda LAmi Beterschap, en knap maar snel op, en laat je maar lekker veel verwennen met lekkere toetjes en andere lekkere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Grace Reece Leander Rinsma Hey lieverd. Ik wist dit nog niet wat ben je flink.ik wens je alle sterkte toe. Liefs Grace

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ien Moret Zonneveldpiek beterschap en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Arjan Thomassen Marlijn Colijn-Rous, heel veel beterschap gewenst, ook namens Jeanne!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jans Risse beterschap en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Cis Molenaar wanneer krijg je de uitslag os alle snijranden schoon zijn? en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jannie Anema-vd Schouw Heel veel sterkte voor nu, wat een nare plek om nog meer huid weg te halen. Waren de snijranden bij de eerste keer niet "schoon" Marlijn ? Èn nu maar weer veel geduld hebben, twee weken duren lang dan.... Ik duim voor je èn hoop dat alles weggehaald is!
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Véronique Van Mechelen Heel veel sterkte en beterschap, Marlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jose Meijer Heel veel sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Denise Visscher Sterkte Marlijn! Laat je maar goed verzorgen door Dirk en de kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Vanessa Martens Dikke knufffel! Snel weer op de been. De training voor 5 juni staat voor de boeg ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Bertine van der Bent Heel veel beterschap komt goed . Laat je maar lekker in de watten leggen x

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Regina van der Plas-Verhaar Sterkte en beterschap en duimen op een goede uitslag

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Paula Kerkdijk-van Alst Sterkte Marlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Christel Welbie Beterschap !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Linda van der Plas Sterkte en succes Marlijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Willeke Walraven Beterschap en succes met het stil zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Martine Glorie beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Jacqueline Jukes-Barten Beterschap en dat het nu weg mag blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Gawla Rida beterschap en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Monja Van Woensel Zit je dan, maar je hebt het weer gedaan! Succes en beterschap. Laat je heerlijk verwennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Redactie Babbels Beterschap.x

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Anita van der Heijden sterkte mop ik denk aan je xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ninie Kinderkleding Beterschap en sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Grietje Kingma beterschap en heel vele sterkte er mee

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Jootjuh Jootjuh Beterschap en Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Nand van Rookhuizen Hey meis heel veel sterkte er mee liefssss

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Marleen Bloklander Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Marina Kathmann Veel sterkte en hopelijk huppel je snel weer rond!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Doopsuiker De Pastorij Sterke hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Audrey van Esch Heel veel sterkte en beterschap Marlijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter.