Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



maandag 22 november 2010

Toen ik zwanger was.

Geschreven op 30-11-2006 op http://www.melanoom.nl/ : Ik werd van mijn derde kindje zwanger, een cadeautje ik was zes weken zwanger dat ik op mijn rechter been een verdacht plekje zag, was al bekend met melanoom ik belde voor een afspraak. Kan gelukkig dan altijd snel komen, ik liet het plekje zien, de arts dacht gelijk aan een melanoom. Voor mij was dat de vierde ik vertelde haar dat ik zwanger was, en of dat geen nadeel was, ze vertelde dat het niet nadelig was, ze haalde dan een bepaalde stof uit de verdoving. Nou het plekje was weggehaald en twee weken later kreeg ik de uitslag en inderdaad het was een melanoom. Dus voor de tweede keer onder het mes ze brandde hem eruit, nou dat was niet prettig maar goed het moest toch gebeuren, maar door de spanningen kreeg ik al vroeg harde buiken en moest ik al gauw rustig aan doen, ondanks alles genoot ik van mijn dikker woorden de buik, met zes maanden zwangerschap moest ik weer voor controle naar de dermatoloog en op mijn andere been bleek ook weer een verdacht plekje te zitten, werd ook weer weggehaald, en twee weken later bleek dit ook weer een melanoom te zijn, ik ben toen een paar daagjes in het ziekenhuis opgenomen geweest in verband met de zwangerschap, en omdat ik met de operatie met zes weken bijna flauw ben gevallen, hebben ze met zes maanden zwangerschap maar opgenomen, ook nu werd er weer een brok weggehaald, weer was dit niet prettig, weer moest het stuk eruit gebrand worden omdat ze een bepaalde stof eruit halen, om te verdoven, de stolling, anders ging dit naar het kindje en dat zou niet goed zijn, ja je zult het niet geloven maar zes weken voor de uitgerekende datum was er een plekje op mijn bil die eruit moest, maar gelukkig was dat goed want anders had ik niet normaal kunnen bevallen, drie dagen voor de uitgerekende datum ben ik bevallen van een kern gezonde dochter, die nu alweer drie jaar is, ik moet zeggen dat zij heel wat goed voor me gemaakt heeft, had zij er niet geweest dan had ik heel anders met mijn ziekte omgegaan, zij gaf me afleiding omdat ik veel met haar verzorging bezig was had ik geen tijd voor, om er mee bezig te zijn hoewel ik een jaar geleden mijn zesde melanoom op mijn achterkant van mijn arm had, was zoon kleintje natuurlijk ook niet makkelijk, met wat hulp sla je je er wel weer door, ik ben zeer blij met mijn kinderen, en mijn lieve man, helaas is het bij ons ook erfelijk, dus onze kinderen kunnen het ook krijgen, dus we zijn extra alert. We genieten met zijn allen, dit is mijn verhaal over zwangerschap, als ik erop terug kijk was het niet prettig maar ik heb er wel wat moois voor terug gekregen, bij mijn eerste twee zwangerschappen ging het gelukkig wel goed met de laatste zwangerschap had ik helaas gewoon pech. Dat ik er twee melanomen in mijn zwangerschap had.
Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.