Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

maandag 5 september 2022

Huisarts ziekenhuis en uitslag plus stikstof en plekje weg halen.

Maandag naar de huisarts vanwege huiduitslag. 


Het begon onder mijn oksel, toen mijn rug en toen mijn arm was ook erg warm, later ook mijn vinger, de huisarts dacht toch dat ik waarschijnlijk door een teek was gebeten, dus aan de antibiotica.
Ach ik was nu toch bij de huisarts vroeg of hij zonschade op mijn neus wilde doen met stikstof, en een plakje bij mijn slaap. De neus was goed maar het plekje bij mijn slaap wilde hij liever toch weg halen, o maar ik zei ik loop in het ziekenhuis, maar ik stuur het op zei de huisarts na even na gedacht te hebben zei ik ja dat is goed, anders weer naar het ziekenhuis en nu kan ik het op de fiets af ach net zo makkelijk toch. Goed een week later belde de huisarts met de uitslag met de mededeling dat het plekje kwaadaardig was, gelukkig geen melanoom maar een nodulair basaalcelcarcinoom oke zei ik, das toch ook wat half jaar geleden nog voor controle geweest 2 artsen naar gekeken, 18 juli nog voor controle geweest toen ook 2 artsen naar gekeken beide keren was het niks en nu toch wel mmmm.
Ook zat er een plekje op de zijkant van mijn been een rood plekje dat werd als schaafplekje gezien.
De volgende dag naar de huisarts nog een heel gesprek en hij keek nog naar het plekje mmm zei de huisarts dat ziet er niet uit als een schaafplekje o zei ik.
Goed woendag 31 augustus het ziekenhuis gebeld het hele verhaal verteld, ik zou die dag nog worden terug gebeld, het is nu maandag 5 september en nog niet terug gebeld, tuurlijk snap ik dat ik niet de enigste ben, maar toch, het is niet netjes.
Dus vandaag weer het ziekenhuis gebeld weer het hele verhaal verteld, en er zal weer gemaild worden, en terug gebeld, dus afwachten maar weer.
Word vervolgd.......................



6 oktober volgt de ingreep op het plekje op de zijkant van mijn gezicht.
12 september naar het ziekenhuis voor gesprek .

12 september gesprek met de arts gehad, plekje op de been word ook 6 oktober verwijderd, en in november nog een extra controle.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.