Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

dinsdag 23 november 2010

Herstel en Balans

Na mijn intakegesprek die 25 Juni gaat komen, ga ik met Herstel en Balans beginnen. Omdat het proces waar ik nu in zit, me veel meer heeft gedaan, dan ik zelf ooit had verwacht, de moeheid die me behoorlijk parte speelt. En al blijven we positief, het valt allemaal niet mee.

30 Juni Maandag is mijn eerste dag dat ik mee doet aan Herstel en Balans.

30 Juni Maandag.

De eerste keer, naar Herstel en Balans.

We zijn met een groepje van zes personen, drie met borstkanker, een met strottenhoofdkanker, en een eierstokkanker, iedereen vertelde zijn verhaal.

Altijd wel heftig voor een groep je verhaal te vertellen. die ochtend werd een beetje verteld wat we de drie maanden gaan doen, we komen twee keer per week bij elkaar, om op eigen niveau te sporten, en er komen dan ook workshops aan te pas. Hoe je met bepaalde dingen het beste om kan gaan, zoals moeheid, emoties enz.

De tweede ochtend 3 Juli Donderdag.

Woensdag was ik aan een plekje op mijn voet geholpen. Dus die ochtend met paracetamol, ben ik toch gegaan. Thuis zitten is ook niet bevorderlijk voor je herstel, met een aangepast programma, heb ik toch wat oefeningen gedaan, de conditietest word dan later gedaan. Daarna wat met zijn allen gegeten. En smiddags de eerste workshop over het herstel en balans, hoe je het beste naar je eigen lichaam kan luisteren, en het rustig moet opbouwen. Toen ik thuis kwam was ik kapot, ben gelijk mijn bedje ingedoken. Was toch wel een vermoeide dag.

Maandag 7 Juli
Die ochtend ondanks mijn voet, waar nog hechtingen inzit van weer een plekje wat ze hadden weggehaald, gelukkig goed uitslag, toch de conditietest gedaan, en dat ging ondanks mijn voet best goed. Eerst fietsen en daarna op de loopband, en telkens de snelheid opvoeren.

Donderdag 10 juli

Die ochtend kregen we ontspanningstraining. We moesten op een matje gaan liggen en kregen van top tot teen ontspanning oefeningen.

Maandag 14 juli

Die ochtend was het zwemochtend maar door mijn voet waar nog hechtingen inzitten ben ik in de zaal op de toestellen gaan trainen.

Donderdag 17 juli

Op de toestellen trainen.

Drie weken op vakantie.

Maandag 11 Augustus
Zwemochtend Na drie weken op vakantie te zijn geweest valt het niet mee, om alles weer op te pakken. De moeheid speelt me behoorlijk parte.

Donderdag 14 Augustus
Die ochtend is het op de toestellen trainen. En smiddags een workshop er aan vast, Het ging over Omgaan met spanning en onzekerheid.

Maandag 18 Augustus
Is het zwemochtend

Donderdag 21 Augustus
Toestellen cardio

Maandag 25 Augustus
Zwemochtend

Donderdag 28 Augustus
Trouwerij

Maandag 1 September
Zwemochtend

Donderdag 4 september
Toestellen en cardio

Maandag 8 September
Zwemochtend

Donderdag 11 september.

cardio en toestellen, en workshop Werk en werkhervatting, ja of nee??

Maandag 15 September.

Zwemochtend.

Donderdag 18 September

Cardio en toestellen.

Maandag 22 september

Zwemochtend

Donderdag 25 september

Cardio en toestellen

Dit was tevens de laatste keer, wat is het omgevloggen. daarna nog gebak gegeten met alle deelnemers en de therapeuten. Het deelneme aan herstel en balans heeft me zeker verder geholpen, en heb met de workshops zeker weer dingen erbij geleerd, en ook hoe mijn lotgenootjes met bepaalde dingen omgaan,ook daar zaten een aantal voorbeelden bij, waar ik zeker wat aan had. Het zinnetje wat we bij een workshop te horen kreeg, zal me zeker bij blijfen.

o nee , en o jee
Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.