Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

donderdag 23 mei 2013

Naar het ziekenhuis geweest.

Terug van Controle, op mijn been een plekje wat toch erg veranderd was, gezien mijn voor geschiedenis wilde de arts geen enkel risico nemen, en werd het plekje verwijderd, nou ik dacht weg is weg.
Hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken, niet dat de arts dacht dat het wat zou zijn, maar als je moet gaan wachten dat het wel wat is, dan kan je het maar beter voor zijn, en ja je weet het maar nooit.
Er werden nog foto,s gemaakt van drie plekjes, op de achterkant van mijn been tussen mijn teen, en het plekje wat werd verwijderd. Daarna wachten in de wachtkamer voor de ingreep, ik liet het maar over mij heen komen, ik werd geroepen en eerst werd het verdoofd auw wat zijn dat toch rot prikken en werd het stukje verwijderd, over twee weken de uitslag en over twee maanden weer terug voor de fotobeoordeling van de andere plekjes. Zo dat is weer achter de rug pfff op naar de auto en naar huis. Over twee weken de uitslag dus nu weer lekker verder met de leuke dingen in het leven.

19 opmerkingen:

  1. Lieneke Martijn beterschap xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annette Marris fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nand van Rookhuizen Beterschap meis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inky van den Heuvel Nou dat is een tegen valler heel veel sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ans van Tol Sterkte voor vandaag en bij het wachten op de uitslag...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marian van der Voort Beterschap Marlijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sjanien Vogelzang Beterscha[ vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Marloes van der Heijden Oeps..Marlijn...!!! beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bianca Visser de Vries Sterkte met wachten op de uitslag altijd spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Esther van Liessum Sterkte ik hoop dat de uitslag goed is !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Joke Hannaart Hou. Vol ,x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Michele Kuyt Sterkte in de afwacht periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Debora van Klinken Heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anita Weghorst-Slagers Weg = weg enne suc6 We duimen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Stichting Linda Tegen Melanoom Hopende maar op een goede uitslag !!! We duimen voor je! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Annette Smid Duimen dat alles goed is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Meta Rous Hopen dat je goeie uitslag krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Willeke Walraven Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter.