Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

maandag 10 juni 2013

Gedicht.

Kanker een klein woordje met grote gevolgen.
Kanker wat ben je toch een naar woord, al zeg ik 1000 keer kanker het blijft een vreselijk woord.
Kanker je bent in mijn leven gekomen wel 7 keer, 7 keer heb je mijn leven op zijn kop gezet.
Kanker ik wil jou niet meer, waarom kom je dan steeds terug.
Kanker het blijft op mijn lichaam getekend.
Kanker het zal mij altijd blijven achtervolgen, of ik nou wil of niet.
In de kanker heb ik geen keus, maar hoe ik ermee om gaat wel, ik wil verder in positieve zin.
Dus Kanker ga weg en kom nooit meer terug.
Al moet ik zeggen dat je ook heel veel moois hebt gegeven, ik ben bewuster gaan leven.
Er zijn heel wat mooie dingen door jou op mijn pad gekomen, en door jou heb ik ook heel veel moois gedaan die ik anders misschien wel nooit had gedaan.
Maar al had ik de keus dan had ik jou nooit gewild.
Ik ga door in positieve zin, en dat pak jij mij niet af.



29 opmerkingen:

  1. Marieke Noppen Mooi verwoord! En waar!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erna Kool-Smits Sterkte Marlijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sjanien Vogelzang Mooi gezegd DIEP RESPECT!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Samanta Nouwens Het zijn de dingen waar je geen keus meer door hebt, die het inderdaad moeilijk maken. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Annette Marris snik... gelukkig blijf je positief! denk aan je.. sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wil le Clercq Kippenvel.......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. linda Vanwendeldejoode ...respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Carla de Groot Mooi gezegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marieke Venaille-Moore Respect

    BeantwoordenVerwijderen
  10. H M Hetty Huiberts Je bent een voorbeeld voor iedereen ,positief blijven is zo belangrijk .
    Zelf heb ik zussen en broers verloren door kanker en eerlijk ik ben elke keer bang voor de mamografie . Maar lieve Marlijn wat ik gemeen heb met jou ,ik ben een positief persoon en wil ook leven voor mijn broers en zussen die er niet meer zijn .
    Jij bent voor mij een Topper en dat blijft zo .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Angelique Admiraal Kippevel Marlijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jolanda Brokman je weet ik heb diep respect voor jou altijd positieve instelling! Prachtig je gevoel voorwoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ingrid van der Laan veel sterkte Marlijn. Ik hoop dat het allemaal goed gaat liefs ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Monique Mesman Prachtig verwoord. Kippenvel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bianca Visser de Vries Sterkte vandaag Marlijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Uniek van Kiek Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Brigitte Borst-beekman Blijf zo positief....moet je zien waar het jou al bracht. Respekt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Cobi Zuiderwijk kippenvel, Marlijn Colijn-Rous blijf vooral positief.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Miel In T Zand Dat is pas taal! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Trees Schoon Mooi verwoord Marlijn, heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jootjuh Jootjuh Wauw wat mooi gezegd maar wat moeilijk zal het ook zijn! Ik wens je heel veel sterkte en kracht om dit gevecht weer te winnen, dat verdien jij gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Sandra De Kruijf Mooi verwoord. Ik weet precies waar jij het over hebt. Ik wens jou heel veel sterkte vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Peter Hooft Jezus.. pff.. ben er stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ducky van der Leij Sterkte Marlijn.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lia van Schuppen ja ik begrijp je maar we moeten verder he heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Sonia Van den Poel moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jacqueline Verdel-van Der Lans Sterkte Marlijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Pierre Withofs Hierbij laat ik een traantje, omdat ik verdomd goed weet wat jij meemaakt...Nooit opgeven Marlijntje, er is altijd hoop..!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter.