Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

zondag 4 augustus 2013

Terug van het ziekenhuis.

Wond was dus ontstoken, heeft ze de korst er afgehaald nu weer open plek kreeg een briefje mee voor de apotheek voor een zalfje drie keer daags smeren twee weken lang en als het dan niet over is terug komen, en over drie maanden weer extra controle.

20 opmerkingen:

  1. Helene de Bruijn Hè bah daar ben je klaar mee!! Hopelijk geneest het nu wel zoals het moet.. Succes ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil le Clercq Balen, sterkte ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inky van den Heuvel dat is een tegenvaller

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marian van der Voort Dat is lastig, sterkte en Beterschap ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Karin Lerant Sterkte Marlijn...hier zit je niet op te wachten. Ik hoop dat de wond zich snel hersteld. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. M Iss Koffieklets owww valt tegen!! Best al lang bezig zo... je houdt de moed er in Knap hoor! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tanja Veraa Vervelend zeg, zeker met dit weer. Maar ja je hebt weinig keus lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Carina Breedijk Nou sterkte ermee, vorige week ging het zo goed.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Christel Welbie Vervelend, hopelijk snel wel op een nette manier dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nanda Sandifort Balen Marlijn, en het lijkt me ook geen pretje dat ze het weer open maakte auwie....hopelijk hersteld het nu snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jannie Anema-vd Schouw Gatsie, wat vervelend. Duim voor je dat het nu snel heelt. Vanwaar de extra huidcontrole Marlijn ? Beterschap ! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marlijn Colijn-Rous Omdat ze toch een paar plekje extra willen controleren of er geen veranderingen optreden. Jannie Anema-vd Schouw

      Verwijderen
    2. Jannie Anema-vd Schouw Fijn dat er zo goed op gelet wordt, maar voor jou zal er wel weer enige spanning zijn....

      Verwijderen
  12. Madelief Mad Van de Ree Balen:( hopen dat het snel geneest met de zalf., ik duim voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meta Rous Dat is wel even een tegenslag, sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anita Weghorst-Slagers Op naar een voorspoedig herstel! Dikke knuffel komtie X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ducky van der Leij Sterkte en hopelijk heelt het snel.xx

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter.