Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

woensdag 23 oktober 2013

Ride for the Roses 2013.

Met Monja van de organisatie.

Al een aantal jaarjes reed ik ook mee met The Ride For The Roses helaas ging het dit keer niet lukken operatie net achter de rug been nog in de herstel wond was nog niet helemaal hersteld en dan is het niet slim om op de fiets te stappen, en ook de conditie holde dan ook achteruit en 100 kilometer fietsen ja daar moet je toch wel voor getraind hebben.
Maar manlief reed wel mee, dus dacht ik zeg niks ik ga hem bij de eindstreep verassen wachten duurde wel erg lang, de hele stoet was inmiddels al voorbij gekomen en manlief nog niet voorbij zien gaan mmmm toch niks gebeurd dacht ik.
Wat bleek later dat ze al eerder uit de stoet waren gegaan omdat ze niet in de rij wilden wachten tja dan loop je elkaar mis ene telfoon had ie ook niet bij zich dus bellen ging ook niet, en toen ik hem eindelijk aan de lijn had zat meneer al heerlijk languit op de bank, maar goed al met al was het toch een super leuke dag om mee te maken. Artiesen die optreden, de stoet binnen zien komen al zat mijn mannetje er niet bij.
Kwam ik Petra de Bruin tegen zie foto zo lief kreeg van haar de roos met een mooie betekenis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.