Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

woensdag 12 februari 2014

Een geweldige week weg met Topsportforlife

Via facebook zag ik voorbij komen, een week met Topsportforlife naar Portugal, daar had ik wel zin in.
Ook zag dat er bekende mee gingen via facebook werd er al druk gecommuniceerd  waardoor de zin nog groter werd.
Spannend dat was het zeker, gezinnetje een week achter laten, en voor het eerst vliegen, alles regelen.
Maar aan de andere kant ging er ook weer een wens van me in vervulling ,,vliegen,,
Met mijn man besproken en die zei als je wil dan moet je dat zeker gaan doen, heerlijk even er uit even helemaal niks, nou daar had ik wel zin in, andere temperatuur.
De voorbereidingen werden gedaan, een nieuwe koffer een nieuwe rugtas.
Tas inpakken spannend ,,vliegen,, hoe zal dat zijn.
En in Portugal zak ik mijn gezinnetje niet gaan missen.
En dan kom je terug in je werkkamer en zo lief ligt dit op mijn laptop.

Zo lief, hou het dan maar droog.
Vrijdag 31 januari werden om 14:45 op Rotterdam verwacht de rest van de groep ging via schiphol.

Wij gingen met zijn viertjes via Rotterdam naar Portugal, waar we dan nog een paar uurtjes op de rest moesten wachten.
We gingen eerst door de douane, tablet uit de tas, riem uit de broek, jas uit, en toen door de poortjes, ging er niks af dan mocht je door pff bij mij ging gelukkig niks af.
Toen was het wachten wanneer we naar het vliegtuig mochten.

Daar gingen we dan het vliegtuig in, wat staat je dan te wachten, een toestel met zoveel mensen, bagage zo,n groot toestel daar ga je dan de lucht mee in echt heel onwerkelijk, ik had altijd gezegd als ik ooit van deze aarde gaat wil ik wel een hebben gevlogen, en topsportforelife maakte dat voor mij mogelijk echt super.
En het was ook super spannend.
Daar ga je dan, een weg terug was er niet.

En daar ging dat machtige ding ,,vliegtuig,, de lucht in wow wat gaaf nou achteraf dan, op dat moment vond ik het super eng, En dan moet je ook nog hoogtevrees hebben.
Yes ik heb het toch maar even gedaan, al is de spanning op mijn gezicht te lezen.
Ik geloog dat ik de stoel voor me had fijn geknepen en nog even HELP riep haha achteraf kan je er wel om lachen. En dan zit je in de lucht, werd al gezegd je doet net alsof je in de bus zit. Gelukkig zat ik naast twee kanjers dus gezellig kletsen dat lijd super af.
Na ongeveer 2 en half uur vliegen gingen we landen o wat had ik last van mijn oren, kwam omdat ik verkouden was wat deed dat pijn, echt niet fijn.
Het landen op zich was niet eng, dat ging gelukkig goed.
 Zo naar de band en daar kwam mijn koffer al aan, een plekje zoeken en wachten op de andere.
WORD VERVOLGD.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.