Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



vrijdag 7 september 2018

Topsportforlife

Even voorstellen.
Topsportforlife is een stichting die heel veel mooi werk doet, maar volledig afhankelijk is van donaties. Zij doen veel voor mensen met een levensbedreigende ziekte zoals kanker en ALS 
Zij organiseren mooie uitjes zoals fietsen, weekjes weg en nog veel meer.
Maar hun grootste probleem is helaas geld, grote organisaties krijgen vaak veel geld wat voor onderzoek word gebruikt, topsportforlife helpt de mensen met uitjes door te vergeten dat zij ziek zijn.
Via topsportforlife kun je ook een life coach krijgen.
Ik zou zeggen kijk is rond op hun site.
En word voor 5 euro per maand donateur, of geef ze een eenmalige donatie.
Of zet iets op om geld in te zamelen.
Ook voor mij en alle andere gasten hebben ze al vele mooie dingen georganiseerd.
Uitje met Topsport for Life bij de tour ongeschoren benen Classic met Guus Meeuwis 2-9-2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.