Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



zaterdag 22 september 2018

Uitslag van het plekje op mijn rug.

18 september kreeg ik de uitslag, ik had een belafspraak mede dat ik ook een midweek op Ameland zat.
Rond half 4 belde de arts, toch wel spannend zou het goed zijn of toch weer foute boel.
De arts vertelde me dat het goed was dat het was weggehaald,
er zaten nog geen foute cellen in,
 maar als het was blijven zitten, dan had het naar alle waarschijnlijkheid toch weer een melanoom geworden.
Nou gelukkig goed nieuws, weg is weg, maar geeft toch een wel dubbel gevoel.
10 keer een melanoom en 6 keer in wording mmmmm,
 Maar hey ik ben er nog dus gaan we weer door met de leuke dingen doen
 en genieten van al het moois dat er op mijn pad komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.