Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

donderdag 12 september 2019

Ijzer transfusie

11 September 2019 om 9.00 in het ziekenhuis zijn voor mijn Lucky shot ''de ijzer transfusie'' vanwege de lage bloedwaarde. 
Nou maar hopen dat het goedje zijn werk gaat doen. Prikken ging moeilijk vandaar het emmertje warm water, het warme water zorgt dat de vaten wat open gaan staan zodat het infuus er wat makkelijker erin gaat.
Zo'n drie uur duurde het voor alles er in zit. En dat ging gelukkig goed soms kan je een allergische reactie krijgen van het goedje al had ik in de middag wel een dikke hand.
Toch even het ziekenhuis gebeld ze rade me aan naar de eerste hulp te gaan of de huisartsenpost. Ik zei dat ik het nog even aan kijk, mocht het erger worden dan trek ik aan de bel. Gelukkig is het minder geworden. om 1 uur was ik klaar en mocht weer naar huis. 
En natuur even bij mijn vriendje geweest zoals gewoonlijk. Hij was blij me weer te zien, al heb ik hem afgelopen maanden iets te vaak gezien.

 Het goedje 



Met mijn vriendje, muziek vond ie erg mooi, koptelefoon op zijn oren haha ach je moet er toch wat leuks van maken haha ''doe is gek''.
Dat houd het wat luchtig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.