Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

dinsdag 7 april 2020

Cantrole ziekenhuis.

Maandag 7 april 2020 mocht ik weer op controle komen. 
Arts belde 2 weken terug nog op of ik wilde komen ja of nee, vanwege de carona, ik zei ik ga erover nadenken. Want na de carona tja na de carona hoelang zal dat gaan duren dacht ik bij mezelf.
Voor de controle ga ik altijd de foto's vergelijken, en zag toch wat veranderingen al hoeft dat niet altijd wat te betekenen, heb ik toch mijn controle laten staan.
Kwart over tien moest ik er zijn, ik was al onderweg toen de arts belde dat de hoofdartsen er niet waren, maar aan haar stem hoorde ik welke arts het was, en zei haar ik heb er vol vertrouwen in dus ik kom.
Eenmaal aangekomen bij het ziekenhuis zag ik mensen met mondkapjes lopen en de wachtkamer was ook helemaal leeg. Ik werd geroepen, de arts nam de tijd ( elk nadeel heeft ook weer zijn voordeel) moeten we maar denken.
Ze keek alles goed na, zei vond op dit moment er alles rustig uit zien, waren wel een aantal plekjes die we goed in de gaten moeten houden.
Lymfklieren werden nagekeken en die voelde ook rustig.
Gelukkig maar want werk in de zorg en daar ben ik op dit oment hard nodig.
Over drie manden weer een afspraak.
MRI stond ook deze periode gepland maar had daarover nog niks gehoord, ik dacht ik loop gelijk even door om te vragen.
En ja hoor die was uitgesteld daar was ik niet zo blij mee, maar ja het is nu even niet anders had wel zoiets als het te lang gaat duren dan ga ik toch maar even bellen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.