Donderdag 19 juni 2008 was ik te zien bij SBS 6 Programma,, Hart van Nederland, daar vertel ik mijn verhaal over melanoomkanker. Ook kwam aan bod, dat uit iets negatief iets positiefs is gekomen, mijn poppetjes.
--------------------------------------------------------------
In 1998 kreeg ik te maken met melanoomkanker die 75 procent op de huid voorkomt en 25 procent elders in het lichaam. Bij mij is het ook erfelijk ik heb het p16 mutatie Leiden gen wat verhoogt op meer melanomen en verhoogd op alvleesklierkanker, inmiddels 11 melanomen gehad en nog zeven in wording en op tijd weggehaald en 3 keer bacaalcarcinoom. Ik sta ook onder strenge controle.
--------------------------------------------------------------
Met deze site wil ik bereiken , wat melanoomkanker is, en dat als je een onrustige moedervlek hebt.
Ten alle tijden naar de huisarts gaat, en een verwijzing voor de dermatoloog vraag , laat nooit een huisarts een moedervlek weg halen . En meer bekendheid wil ,in deze nog onbekende ziekte. Dat, dat ene vlekje fataal kan zijn, als er niet op tijd gehandeld word. Ze noemen melanoomkanker ook wel de sluipmoordenaar.
--------------------------------------------------------------- Heel erg bedankt voor je bezoek

Ik hoop dat je na deze site hebt gelezen anders tegen melanoomkanker aankijkt , dat je alert moet zijn op verdachte moedervlekken ,en bij twijfel altijd een huisarts waarschuwt, en een verwijzing voor de dermatoloog vraagt, mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

( Let op: er zijn ook heftige foto's te zien van operatie wonden.)

Liefs Marlijn.



Daarnaast ben ook nog belast met een erfelijk hart gen DCM hartspier gedilateerd cardiomyopathie.

donderdag 8 december 2022

Dagopname mosh operatie 6 december 2022

 Om kwart over 10 moest ik me melden op de huidpoli, even wachtend in de wachtkamer werd ik al geroepen. De verpleegkunde ging alles uitleggen hoe alles in zijn werking ging.

De mosh behandeling werkt als volgt, eerst word er een stukje verwijderd en dat werd gelijk pathologisch onderzocht dat doen ze net zo lang dat alles weg is, dat kan 1 of soms zelfs 2 of 3 of zelfs 4 keer zijn en als alles weg is dan word de wond pas gesloten.

Dus het werd eerst goed verdoofd en toen ging de operatie beginnen eerst werd er stukje verwijderd en onderzocht, in die tussentijd zaten we in een ruimte met heerlijke stoelen 6 personen, allemaal in het gezicht. We werden goed verzorg ook met eten. rond 2 uur hoorde ik dat er nog een stukje moest worden verwijderd, daarna was het weer wachten. Gelukkig was het daarna allemaal weg en werd de wond gesloten, er werd een spiegel gepakt zodat ik kon zien hoe het er uit zag, ik schrok best hoe het er uit zag, en heb wel even een traantje gelaten. Twee dagen moest het verband erop blijven, daarna mocht het er af weer die confrontatie op je lichaam ook niet fijn maar dat zit nog onder je kleding maar zo in het midden van je gezicht is toch wel even anders. Twee dagen later mag je spoelen met water en dan zal het bloed ook wat minder worden, waardoor het er misschien ook weer wat minder heftig uit ziet. Laten we hopen, vaak hersteld het in je gezicht wel goed omdat daar een goeie doorbloeding is, nou hopen maar.

Woensdag 14 december gaan de hechtingen er uit.

Donderdag 16 december de uitslag van de MRI

Maandag 19 december de uitslag van mijn been.

Natuurlijk nog even bij mijn vriendje geweest.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter.